Saturday, October 16, 2010

terima kasih Barney!!!


u olls kenal tak makhluk berwarna purple yang macam dinasour yang gigi kaler putih tuh?actually bukan mcm tapi beliau mmg dinasour pon..tralalalalala~binatang nih kalau nak taw mane u olls boleh tgok kewujudan beliau adalah pada kaca television.tak pun korang pegi kedai yang jual jenisan teddy bear nih.u olls kompem jumpe punye.Toy R us agak2 ade x jual ek?aku rase wujud kot..entah!hahaha...

ok berbalik kepada binatang nih..aku start tengok citer nie pada ketika masih di kindegarten kalau x silap..errkkk!!suda lame la ye ceritanye..sangat lame!aku suke beliau nih sebabnye haiwan tersebut comels ok!Barney And Friends.bukan setakat barney je yg comels.sekali dgn si kwan die yga kaler hijau yang dikenali sebagai Baby Bop and lagi sekor kaler kuning name beliau B.J!baby Bop umur die 3 thun..B.J plak 7 tahun..hehehe...comels ok depa nih..baby Bop ngn si B.J nih ade kezen name die Triff..tapi x popular sgt lah aku rase..yang 3 ekor-Barney,Baby-bop n si B.J nie sgt popular..dulu kecik2 aku adalah seekor Baby-bop sebab aku si adik.haha!
Baby-Bop, B.J, Barney!


kalau setiap pagi sabtu je kompem da aku tercongok depan tv nih..ready siap nk menari2.. hahaha.. aku berterima kasih kepada si Barney n de geng nih sebabnye dulu time kecik-kecik aku poor giler r ngn si binatang ENGLISH!haha..setakat ckap i love u boleh lah..tp kalau nk g depan teacher,kompem aku cabut awal2!haha..so aku amik inisiatif..setiap kali citer nih start jea aku bukak speaker sikit punye kuat n dengar lah ape depa duk carut-carut.haha..citer nie mae de subttle...so berpura-pura paham lah kau!hahaha

part paling best?mestilah bile mane lagu2 berkumandang.perrghhh!kompem aku berdiri sebok nk nynyi sekali...kdg2 nmpak budak laki yang jd kawan si barney tuh ensem cikit,aku terus coop!hahaha..noob nye aku dulu..haha!

bercerita psl lagu?dulu time kecik2 lagu aku pling suke mestilah i love u tuh..haha...memang kompem lah hafal!pastuh aku suke theme song die.nie la lagu tema citer nie..aku suke part kaki gerak2..hahahaha and nak menghafal lagu nie mengambil mase yea..aku kanak-kanak dulu mne reti nak carik lirik tenet2 segala bagai..so dengar,salin!mmg tunggang terbalik lah liriknye!hahahaha..bile da cukup baligh,baru aku taw art mane aku nnyi salah bile aku cek lirik yg sebnrnye..haha..kompem lah bnyk salah!suke hati jea..~~~~


now aku sudah boleh agak berbangga dgn pencapaian english ku berkat menonton cerita2 serupa ini.hahahaha..nak kate hebat smpai speaking behabuk tuh xyah cakap lah!kompem xde derr~~~aku melayu!haha..so speaking aku still tunggang langgang..tp so far aku x prna failed tuk dpt my best rsult tok setiap exam besor-besor..chewaahhh..jgn compare dgn ujian bulanan segala bagai...xde derr~~..hahaha...


ok tutup buku!sekian terima kasih Barney And Friends!pasnih aku boleh buat cerita baru GEE AND FRIENDS!mao jadi kawan aku?haha....






2 comments: