Tuesday, October 26, 2010

kejadian yang berulang

MAAF.ayat pertama entry gua kali ini adalah "maaf".ini adalah kerana gua mesti menggunakan perkataan "gua" yang gua perkirakan agak kasar untuk diucapkan kepada mereka di luar sana terutama dituturkan oleh si gadis yang lemah gemalai seperti gua.gua tak senang nk update blog pada pagi-pagi yang nyaman sebegini.bukan skill gua bangun pagi update blog.tapi hari nie gua bikin anjakan paradigma gara-gara gua agak panas dengan kejadian yang berlaku subuh pagi.agak-agak pukul 9 dikira subuh x?layan~~

gua nak bangun seawal jam 9 di ketika gua sedang enak melayan mimpi ketika cuti?takde makna!gua punye waktu mencelik mata adalah pada ketika jarum pendek menunjukkan angka 11!gua hangin 1 badan bilamana pintu utama rumah gua yang tertutup kemas diketuk oleh seseorang.gua yang sedang lena tersentak.gua cuba hayati siapa punya gerangan suara.pada perkiraan gua mesti budak kecik umah sebelah dtg pagi-pagi suh gua bukak citer shin chan pada presario gua.tapi gua silap.gua dengar suara seorang lelaki yang cukup baligh.gulp!siapakah?gua duk pikir-pikir perlukah gua bangun dan melayan kerenah lelaki terbabit?dalam hati gua buat perkiraan..kalaulah si jantan yang dtg nie ensem sejambak ape cer?hah!melepas la gua.gua bangun sepantas kilat.belek muka kt cermin kasi buang sisa-sisa tertinggal.sikat rambut sikit-skit.ok ready!

gua bukak pintu sambil jawab salam.gua tau menjawab salam itu wajib ok!tp gua lupa solat subuh pon wajib juga!HAHA!gua bukak pintu and naahhh!terpancul seorang PAK CIK yang pada mata gua cukup smart.berkemeja siap sluar slack side tajam tanda berlaku proses gosok menggosok.berkasut dan juga berkopiah!dan untuk yang ke berapa kalinya gua telan air liur.gulp!*saya xde simpan lelaki dalam umah nih pak cik* dalam hati aku da cuak.xkan yang datang nih nak cekup gua kot.

pakcik: "dik..tumpang tanya boleh?"

gua yang ayu: "boleh..boleh...."

pakcik ensem: "rumah ketua kampung kat mane ye?"

ok.nih bikin gua panas.beliau dtg umah gua pagi-pagi.nak tanya soalan beghupa itu?gua nie duk kat kampung setaon boleh kira ngn jari bape kali je.bukan setakat ketua kampung,sekali die punye bendahari,setiausaha.sume gua tarak ambik hal!ok gua pura-pura chill.

gua yang cool: "urmm...pak cik jalan straight.selang 3 buah rumah t ade kedai makan."

pak cik &%^: "oooo...itulah ye rumahnya?"

gua yang cool: "bukan..pak cik pegi kedai yang sy gtaw tadi..ramai lagi org tengah bekpas time nih pak cik.pak cik g tanye dorang.saya xtaw pak cik.."

sekian.gua buat muka kering.pak cik tuh blah!puas hati gua.gua tutup pintu kunci siap.gua bantai smbung tido.kalau gua taw awal-awal la an,gua takde terhingin nak pegi bukak pintu.aisshh.punya lah banyak umah plus org ramai lagi gua kire duk lepak2 kedai makan.gua jugak yang beliau nak tanya.

gua pikir-pikir balik,gua telah kurang ajar lah dengan pak cik tuh.maaf lah pak cik.kalau pak cik advance kt umah sedang berblogging pastuh terbukak blog gua nih agak-agak pak cik boleh paham kan feel gua?gua mintak ampun.tralalalalalala~~

gua pon heran jugak ngn management kampung gua.tuh letak sign board besar-besar kan bagus.RUMAH KETUA KAMPUNG.RUMAH BENDAHARI KAMPUNG. tapi!RUMAH AJK KAMPUNG jangan berani letak.bapak gua salah seorang ahli.aku lepuk kang!

p/s:tajuk entry nie "kejadian yang berulang" sebab ini kali ke berapa tah gua di tanya soalan yang same.pasnih gua plak jadi ketua kampung.abes citer.

1 comment: