Thursday, October 7, 2010

KAWAN KITE KAWEN!!!!

hello guys!!!thanks for droppin by to read my new entry!n dear KKM batch hijau!!dis is so suddenly!!!hahaha...

begini ceritanya..malam td lebih kurang pukul 1.00am gitu..aku sedang khusyuk menonton movie "That Thing You Do" kat Compaq Presario V3000 aku..n then tetibe handphone aku mendendangkan lagu "Stay My Baby" by Miranda Cosgrove..bunyi itu menandakan ada sekeping SMS masuk.and aku expect datangnya dari Facebook sebab aku telah mengaktifkan Facebook Mobile..aku sentap nset n satu no x dikenali muncul!tennnnngg!!!

.................................................................................................

Alien: Hey kau..berbuat ape...

Aku: kau Nasrul Syukri kah?

Alien:Ea la..sape lagi..

ok done!now aku pasti itu chuie as in NASRUL SYUKRI!i just lost his phone num that morning..aku suh die msg inbox facebook.tapi x dikerjakannya..so aku xtaw la sape yg msg cuz aku pon mmg bukan jenis menghafal no telepon orang kan...ngeh~!ok lets continue...


Gee: Aku post kt wall kmu kn ptg td..aku ilang no fon kmu n suh kmu msg aku..

Chuie: camne kmu bleh ilangkan no tepon aku..aku x bukak fb arinie..

Gee: Nset aku disabotaj..setting da mcm nset baru..so, ilang sume details dlm tepon..bukan dpt notifications kt enset ke?

Chuie:sape sabotaj..ntah..x masok pun..

Gee:Org x bape nk betol la kot..n yeah..pelik ye kmu x on9 ari nie..g mane kmu?

Chuie:aku skrg ade kt Cheras..bsk nk g Johor plak..

Gee:Ooo...ingat da..kezen kmu kawen

Chuie:aku nikah besok!

Gee:Ouh congratz then..semoga berkekalan ke anak cucu!

Chuie:Tq..tq..

Gee:Wc..ready da nk shake hand?

Chuie:Aku da praktis semalam..ok la kot..

Gee: And her name?

Chuie: Noor Maziah Bte Mohd Jaki

Gee:Ouh..good luck ok!!!u better off to sleep now!kalo x esok, mate kmu ade eyebag...ouh spoil la pengantin mcm tuh..

Chuie:xpe..nikah ari sabtu pg..ahad sanding..xde hal la..

Gee:Esok?jumaat..ooo...awl nye gerak..

Chuie:ye la..nk prepare-prepare ape yg patot...hantarannya..bajunya..jhor kan jauh..so duk lepak sane dulu..xde kelam kabut sgt..

Gee:Oo..awat x jemput pon...

Chuie:Erm...mls la nk jemput-jemput..sdare mare jea...lagipon nie mmg ekspress giler..

Chuie:Xpe lah kalo cenggitu..bape hntaran?siyes!nie mmg express giler..

Chuie:3000 jea..2 pon bakal bini aku dulukan..die keje dah..lepasan degree..nie kire kawen koboi la...

Gee:whhooaaa!!dgree graduate..tp awat x perna citer pon sebelom nih psl die?

Chuie:kami kwn primary school..dulu-dulu mmg aku suke kt die nie..tp die duk kapel ngn kwn aku..pstuh tetibe trjumpe kt fb..kami pun kwn-kwn..smbang-sembang..kan aku da ckp aku da cured..psl die nie la...tetibe die ajak kawen..aku pon onkan je la..x pyh aku duk pikir psl pompuan laen lg kan..

Gee:Perfect storyline!nk smbung lg ke?

Chuie:Nk smbung ape lg....

Gee:Haha!xpe lah..just aggap aku caye an..n i'll pray that ur wedding going smoothly as planned..even kawen koboi an..

Chuie:Aku ckap bebetoi nie Gee...kmu tgok la status aku mggu dpn..aku tukar status..

Gee:Iye..iye..aku percaye nie..tp kalo stkt tkar status..anyone can do that..upload ur wedding pics lah..baru real!

Chuie:Lmbt sket la kalo cenggitu..nk kne tggu Photographer la..

Gee:no need!gune je Syue punye phone.. 1 gambo je pon xpe da..n aku rase Syue mesti gotta lots of piccas..mmndangkan abg die kawen an..

Chuie:OK..i'll try..upload gambo ekk...

Gee:Yup...gambo kmu!bkn gambo org len..

Chuie:Ok..Ok..ngntok da la...tido dulu la ek..nite..

.......................................................................................................

ok kawan-kawan..mcm tuhla lebih kurang ceritanya..haha!ok ape pndpt anda??aku nie tga taip tergelak-gelak lagi...n for real kah??hahaha...entah..no one noes..=)

aku layankan je feel mamat nih...hahakalo betol die kawen?Alhamdulillah.....tp mcm kompem jea x betol!hua3..

berani-berani kau maenkan aku...tengok aku punye skill!!!buat entry siap..tenggg!!!!!

p/s:to readers yg x knl..Syue tuh adik kpd si Chuie nih...=)

4 comments:

  1. jnassans-ni aleesya taip...:)


    yuyu said:g la nak kawen pon chuie..lupe plak,mak aku ade kdai pengantin,nak kawen order kt mak aku pon xpe,...kah3

    ReplyDelete
  2. haha...lg suke komen aleesya lah dr komen yuyu..

    wawawawa...kmu x abes2 nk berbisnes!haha....kedai mak siap kmu promote...

    ReplyDelete
  3. hahahaha!die mmg gatai nk kawen..layankan jea..lol!

    ReplyDelete