Wednesday, September 8, 2010

kebanggaan Gee Arif di hari raya!


derrr....u oll agak-agak la kan..apasal semenjak-dua menjak nih si gee arif sesangat la rajin mengupdate blog?naahhh..itula!borink punye pasal..nak mengdatingkan diri kekonon..last-last tido bagai mati semua orang p shopping..aku barai sengsorang kat umah..cam haram...salah sendirik ok!

entry kat atas sah kompem xde kene mngena ngn tajuk pada hari ini!haha..nie mao citer..tadi malam selepas usai mngerjakan solat maghrib dan isyak dan seangkatan..(terawih)..kakak gee arif, n mommy gee arif tiba-tiba duduk bersidang di meja di ruang depan.apakah yang dipersidangkan?

gee arif terus tarik kerusi.lepak sesame..mommy n sista mngeluarkan sampul2 duit raya yang pelbagai corak..mommy mengeluarkan handbag beliau..akak mengeluarkan purse beliau.cukup!gee arif yakin!kompem pembahagian duit raya akan dijalankan sebentar sahaja lagi..tapi...bukan sepatutnye malam besok ke?tiba-tiba tahun nih awal plak an...nie bukan pembahagian kpd kanak-kanak yea..pembahagian ini bermaksud duit raya yang bakal diedarkan akan dimasukkan ke dalam sampul masing-masing bersama jumlah yang telah ditetapkan.mommy kate..t sng..terus bagi jea!ngeh=)

gee arif pon lantas mengambil seberkas duit rm1 dan rm10 yang telah ditukar di maybank cawangan kuala berang pada pagi tadi..duit baru nih.excited sial!haha..selepas satu..satu..mommy kire..nie untuk anak pak long..anak cik ngah..anak orang itu..anak orang ini..siap dengan hint kat atas sampul tuh..mommy tulis name setiap orang anak saudara beliau.takut tertukar..sebab jumlah berbeza yea mengikut umur.makin besar makin bertambah nilainya.nasib la siapa yang bawah 12 tahun..nilai x seberapa!hahaha..keji x idea gee arif?mommy sebulat suara tidak membantah.kanak-kanak mana boleh pegang duit bebanyak ok!

selepas selesai semua pengiraan..bermulalah dialog antara gee arif dan mommy..ikuti kisah dibawah:

gee arif:Ma...duit ade lagi nie..da cukup da semua orang kan?(muke excited lebih sambil menayangkan duit yang masih berbaki)

mommy:yee..

gee arif:bagi angah la..duit raya angah xde pon....strooottt...strooooot...(sedut hingus)..*betol!mommy x sediakan peruntukan duit raya tok i ok!haha

mommy:nak watpe?tuh duit singgit-singgit..t angah nk balik shah alam,ma kasi la..

gee arif:alaaa..2 bukan duit raye..2 duit perbelanjaan...(bukan ayt nie aku kasi td..tp aku lupe ayt sbenar..lebih kurang la...)

mommy:angah g amik sampul duit raye dalam almari nuh..

gee arif pelik norrr..nk wtpe tah..kan da cukup da semua tuh..ade la tuh nak kasi kat siapa2 lagi..tp bukan td da rserve ke tok kanak-kanak riang datang?aissshhh(monolog dalaman aku!)dan terus gee arif menonong ke almari..tarik laci..sentap sebungkus sampul duit raya pemberian maybank.

gee arif:nahh..nk wtpe lagi nie?

mommy:isi la duit tue semua..angah bagi la kat budak-budak mane yg berkenan..

gee arif:kire nie duit raye angah tok budak-budak la?

mommy:iyellaaaa...!nak ke tanak?

aku terus terpinga-pinga!!bangga la aku macam nih..umur baru 20.student lagi!Boleh kasi duet raye oo kat budak-budak!at last aku x bagi...duet tuh jadik duet aku!!baru heaven!Hahahahaahahahaha..ouh yeahhhhh!

nah adik-adik duet raye dari kak gee!awwwwww...geli syial bagi duit-duit raye.macam orang tua yang sudah brkeluarga je kan?hahaha...

p/s:akak aku lagi keji!die kasi sampul kosong..suruh aku masukkan semua hutang aku kat die sebelom nih..aku wt muke derrkkk..terus masuk bilik.on9!haha

3 comments:

  1. hahahaa!! tak baik! ini tidak baik! utk syue sekeping ya? owh! nk 5keping ok :D

    ReplyDelete
  2. hahaha!x malu ke mintak duit raye ngn budak kecik?haha...siap 5 keping lagi..haha

    ReplyDelete