Saturday, May 1, 2010

ini pasal aku gangster!!ahakz!

heh.GANGSTER!!
hell yeah..nie la name timangan aku kt shah alam nie..
bukan kt shah alam jew..
even aku high skool lagi..
hahahaha..

sebenarnya kalau aku pikir-pikir balik la an..
dari kecik lagi aku mula menunjukkan sifat2 ini...=p
nie nk start citer........?>?>:>
time umo aku 4 taon mommy aku da campak aku pegi tadika kemas.
heh.time nie aku kawan ngn akak aku jew..
almaklumla~~~
aku nie xde adik-beradik laen time tuh..
ngn akak je la aku merunggeng bersama..

akak aku time tuh 6 taon.
so, xde org laen laa...idop nie aku n akak jew...
lagi-lagi akak aku nie jadi protector terbaek punye!!
hahaha...

then mase aku 5 taon, aku da buleh ade geng.
ke-gansteran aku bermula..
waktu tadika dahulu kala, kalau belajar mesti atas lantai..
sebabnya??
senang cikgu nk fokus kt kitorang yang kepala hangin nie r...
hahahaha..
tp masalhnya terjadi sebbnye??
borink wey ngadap muka cikgu time tuh..
pastuh aku duk nyembang ngn mmbe aku kt sebelah..
baek punye die p hulur gunting kat aku time tuh..
heh!!pe lagi...
ngeh3..aku p gunting baju budak kls aku yg duk dpn aku time tuh..
heh.menangis la bdak tuh...
balik-balik tadika jea bantai die report kt mak die..
mak die pon dengan muka agak2 bengisnya datang ngadu kt mommy aku..
guess wut??mommy aku cool!!
die x marah pon..
ari mggu tersebut mommy aku suh ikut beliau.
p beli baju sekola baru.
tok kawan aku tuh..
hehehehe...
heh nk taw???...mommy aku gado ngn mak kawan aku tuh..
lame...kt 3 bulan..
sbbnye???
mommy aku p bagi baju baru tok anak die tuh an..
ye laa..baju lame da rosak..gara-gara keboringan aku mencapai tahap maksimum nie..hehe
tp yg peliknya mak die tanak trima baju tuh..
katenye mommy aku berlagak sbb buleh beli baju baru r tok anak die..
aishh....

tacing abes r orang tuh..
hahaahah
mommy aku gado ngn mak die..
tp aku ngn anak die kt tadika da kawan nie..ciap jd bff!!hahahaah
cian mommy...aishhh...

heh.tuh citer time tadika..
lom abes!!!
aku umor 6 taon aku dilantik jadi KETUA kelas..
heh!!pesal??x caye..
sumpah-tak-tipu.
aku ketua kelas, so sesuka ati aku nk wtpe.
dtg kelas kol bape:nie aku nye jadual sendirik!
hahaha
tadika start kol 8..
tp aku g kol 9!!
heheeheh
mengamuk laa mommy aku nk kejut..
time tuh mommy aku x kije lagi..
bos besar tak bagi..
suh jaga anak katenye.
hehehehe.

satu hari tuh aku g sekola cam biasa..
dengan beg tergalas di bahu,
dgn sebotol air yang ade tali tergantung d leher..
aku jalan kaki..
tadika aku selang 3 buah umah jea..plus 1 court takraw.
hehehe
aku jalan-jalan..
tetiba dtg idea cantek!!!!
aku tanak g tadika hari tuh!!!!
hahahaha.
so, aku amik decision buduh!
aku nyorok bawah pokok tepi jalan..
duduk terbarailah aku kt situ dari kol 9-11 pagi..
heh.mengong nye perangai.
hahaha...
duduk2..aku usha line gak...
mane taw tetiba mommy aku melintas ke..
mampus aku..
hahahaha...

duduk.duduk.lepak baek punye!
ok kol 11..kanak-kanak lain da kuar gate tadika.
aku pon dengan penuh bangga bangun dari tempat nyorok.
dengan muka x bersalah giler..
muka bingai nie..
aku pon join kawan-kawan aku yg laen..
balik!!!!!!!!!!!
hahahaahahah

masalah muncul lagi..
sebabnya???
hari tuh sebenrnya tadika aku ade bagi barang free..
1 tin susu setiap seorang.
heh!
aku da gelabah.
aku pulang tanpa susu d tangan.
mommy aku baek ngn cikgu aku.
kira bzfren gk r an..
then sesampai di umah mommy aku tnye mane susu??
errrkkkerrkkk...
tergagap!!!
hahaha
aku tunduk.tengok lantai.cantek punye!
macam ade choc je kt lantai tuh.
mommmy aku pelik.
aku nie yg berhati jujur time tuh berterus terang la...
aku gtaw terang-terang nie.
cakap la yg aku g lepak duduk bawah pokok..
punya la terkezut beruk mommy aku time tuh!!
aku terus mencacak lari keluar rumah.
g umah mmbe aku..
ajak dia mandi sungai!
heh.terok2.

pengajaran aku dapat??
aku kene tidur kt luor umah mlm tuh..
uwaaaaaaaaaaaaaa....
nnges x berlagu la aku kt luor tuh..
nk mintak tulun akak x berani.
so, tercangak2 la aku kt luo tuh..
da la mlm...adeih..mampus aku kalo ade hantu-jembalang an...
aku tertidur sampai la bos besar angkat aku masuk umah..hehehehe

kegangsteran aku bertambah parah apabila masuk sekolah rendah.
time darjah 1-3 xde masalah.
iye la...kanak-kanak..
x berani r nk wtpe..
tunjuk sifat terpuji!!
terbaek r nie an..
hahaha...

bila-mana masuk jea stndard 4..
bajet da agk senior r time tuh an.
hahaha..
lebih bajet sebbnye aku dilantik jd pengawas sekolah!!
hahaha...nie la mase aku menujukkan sifat sebenar.

aku mula tugas sebagai guard jage pagar sekolah pagi2.
nie cikgu sengaja bagi kt aku..
sebabnya??aku memang muka lambat dtg sekolah..
hehehehheeh..
kalo aku jaga gate maknanya aku kena dtg awal r an..
heh.
pedehal..
nk seek revenge nye pasal.
aku dtg awal.
jaga gate!
bila-mana student-student nek basikal aku pon usha stokin pakai ke idak.
yg penting!!!name-tag..
heh!!
ramai xde nie...

esoknya aku amik keputusan..
dengan sebotol air yang ditebuk pada bahagian penutup.
aku dengan bangga ke gate pagi tuh.
setiap orang yg lalu tanpa name -tag dengan bangganya akan ku siram dengan air!!
hahahaahahahahahah
hamik kaw!!!!
keji x??
kawan-kawan seangkatan pengawas dengan aku terkejut dengan tindakan berani mati aku..
heh.tuh baru cket!!
hahaahhaha

tapi aku da x wt camtuh lagi lepas 2 ari kegiatan bangang itu..
sebabnya...ade sorang budak laki nie menangis pas aku simbah!!!
hehehe
tak tahan betoi.
dia nngis.tp aku gelak kaw-kaw punye!!!!
x smpai hati.aku terus buang sikap buruk tersebut.

selepas kejadian itu, budak yang nangis tuh akan lari setiap kali nampak muka aku!!
hahahahahaha
suke betoi aku time tuh.
padan muka kaw!
tengok aku nie..
gangster2 pon pakai stokin!
pakai name-tag 24 hours!
siap buleh jadi pengawas!
hahahaha...

penat taip.berhenti.fullstop.
i'll cont....

No comments:

Post a Comment