Monday, May 24, 2010

adik gua semakin berani

ikotkan hati gua la an..gua malas jea nk on9-on9 sekarang nih.gua tengah syok layan movie plus novel kot.tapi gua da tak tahan.gua bantai on9 sbb nk share perihal adik-adik gua.ok gua da start balik da word gua tuh...nie sebab gua tengah bengang ngn adik gua.tapi gua nak tukar cket.tanak gua..tp "wa"..baru nampak gadis sikit.=)

wa kt umah sekarang nie.da agak lebih kurang 3 minggu gak r wa x balik senarnye.wa balik dis time seminggu.wa balik jea wa tengok perubahan adik-adik wa.yang lelaki da semakin memboolat.ok dia sorang jea boolat dalam familiy kitorang.mane tah dpt gen camtuh.tapi bak kata bapak wa, badan dia elok2 jea.aishh.wa x puas hati.wa panggil dia GEMOK jugak.haha
yang pempuan plak da pandai sekrang bergaya-gaya.habis wa punya bedak, wa punya prfume dia bantai guna.fyi, adik wa yang lelaki bakal menghadapi UPSR dis year n adik wa yg pempuan tuh baru standrd 4.

adik-adik wa tgah face dorg punye final mid year.wa sebagai guru tak rasmi kena la ajar dorang sipi-sipi. besok dorang paper bi..dua2 dtg tanya wa itu, ini, itu, ini.wa yang tengah syok layan movie-tajuk-tak-hingat. teros stopkan penghayatan wa.

tetiba wa terbau aroma yang sangat mengasyikkan.wa teros berlari ayam ke dapur.wa tanya mommy wa. bau apakah?mommy wa cakap mee rebus.wahh...wa teros kacau-kacau itu mee di atas dapur.mommy wa teros sound.kalau setakat nk kacau2 camtuh jea baik masok bilik jea.wa tersipu-sipu biri-biri.wa lari balik masuk bilik.

x lame kemudian...

wa kembali berlari ke dapur.wa nampak atas meja.asap berkepul2 datang dari satu itu bekas.wa pasti mee rebus sudah masak.wa teros ambik itu sudu, garfu.wa duduk atas kerusi.mommy wa teros cedokkan tok 5 bekas.wa-mommy.ayah-abang-adik.akak wa tade.padan muka beliau=)

then, mommy wa pegi jempot adik2 wa kat bilik.wa tunggu penuh sabar.si abg datang.mommy wa p jemput plak laki beliau merangkap ayah kandung wa yang pada ketika itu sedang melayan berita utama di tv3.

wa tunggu adik wa pempuan nih.mommy wa kate die majok.sebabnye?hah!!tadi time dorg sebok2 duk menstadikan diri, si abg mintak la satu batang lead pensil dari si adek.tapi si adek pnye la dekot.dia bantai p sorokkan teros.si abg nih ngadu la kt mommy wa.mommy wa pon sarankan la bagi jea la kt abg.tp si adek refuse.(aisshh.punyela dekot.sebatang je pon).

si abg nih teros ngadu plak kt si ayah.si ayah nih pon suh la si adik bg sebijik kt si abg.eh.eh tanak jugak.aku pon bantai g sindir adek wa tuh.eh dik, yg awk guna tuh pensil angah jugak.bagi kt abg satu!beliau diam.gua cakap lagi.xpe r abg, amik angah punye jea.takyah kawan ngn orang dekot camtuh.!!!hah..sebab tuh la die majok...haha..sengal.wa ingtkn die nk bagi.last2 yg gua pnye jugak jadi mangsa..(wa pon dekot gak)lalalala

ok balik cerita beliau tanak turun makan.mommy wa p pujuk2..mommy wa cakap die da tutup muka ngn bantal.cheh tak tahan..pastuh adeik wa turun.muka sumpah berkedut seribu.kelat cam rambutan x masak.wa wat muka bangang.beliau teros tarik kerusi dpn wa..*memang port fvourite beliau*

beliau tarik kerusi punya bapak ganas.wa wt muka tak tahu lagi.tetiba!!!!!!!!......
fflllfleaaaaashhhh.....dammit!!!adik wa g tolak mangkok yang berisi mee rebus yang mommy wa masak penat-penat tuh sampai berterabur isi2..

wa teros hangin!wa bantai jerit panggil mommy wa yeng ketika itu sedang panggil laki beliau makan wat kali ke-100. maaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!kuat ni wa jerit.mommy wa teros ke dapur.apesal lak nie??

w
a terus tunjuk itu mee yang sudah berterabur atas meja. mommy wa terkejut.wa kesian tengok mommy wa time tuh.adik wa niee...iiieeeee..ikotkan hati nak je wa lempang2 beliau saat dan ketika itu. mommy wa terus lap itu mee dan kuah2 yang meleleh itu.kesian mommy wa.tapi wa tengok jea la..nk tolong xde der..hehe

ayah wa dtg.terus bagi ceramah free kt adik wa.hahaha.puas hati wa.perangai tah pape.org masak penat2..sesuka hati jea p buang2.ishh....

mommy wa terus pujuk adik wa pastuh suh makan.nie la kelebihan mommy wa.sgt x boleh tgok ank sedih plus majok n teros tak makan.perghhh..tak tahan.siap mommy wa suap!hampeh.....

1 comment:

  1. adik pmpn anda sedang mengalami egosentrik kanak-kanak & awal remaja.



    *aplikasi subjek perkembangan kanak2...hihi

    ReplyDelete