Thursday, February 18, 2010

trouble is a friend

1st off all..nie bukan lirk lagu trouble is a fren by lenka k...
nie luahan perasaan seorang gadis berjiwa muda yang telah dikhianati cintanya...
chewaahh...ayat kamus besta kot...
aishh....

aku stay kt shah alam nie bnyk betol prob...
prob sahabat...
prob chenta hati aku..
prob my not soo calld brother la...

aishhh....

1st prob sahabat...
yg pasl prob nie x ley nk ckap pape....
pegi laa ke utara..selatan..barat daya..timur tengah...
prob nie x lari laa....
kt mane2 mesti ade...
masalah kawan mkn kawan laa...yg nie mmg dorg da thap kebuluran melampau..
masalah kawan berpenyakit scabies laa..nie biase laa budak2 hostel x reti jage diri..
masalah kawan jd backstabbers laa..mslh dr dulu smpai skrg...
masalah kawan rampas boi kawan la...yg nie aku suke...bertumbuk laa kaum2 wanita...memalookn tapi seronok...hahaha
masalah kawan curik maggie kawan....well itu x boleh dipertikaikan setelah hampir 7 tahun menetap kt asrama...
masalah kawan duk mengumpat di belakang dan berlagak baik di hadapan..ini aku baru jumpa jugak laa....kalau ngumpat biase2 xpe..nie dasat pulak umpatannye...adoyai...
banyak lagi masalah kawan...
tp wt mase ini itu sahaja kupasan yang aku dapat wat...

settle masalah kawan...
beralih masalah chenta akoo..
chenta yg dulu aku sanjung..aku puja...aku belai...
aishh...dikhianati upenye at last..
wt penat je dulu aku chenta bagai nak rak..
akhirnya chenta yg dibaja semenjak aku berumur 5 tahun punah begitu sahaja...
hai chenta...begitu tegar ye kamu...
kau memberi alsan yg aku memulakan dahulu..
walaupun pada dsarnya mmg kamu yg mnginginkn perpishan itu berlaku...
alasan aku da ade balaks baru..beliau ditingglkn...wut a bullshit!!!
aku punye laa setia...
berjanji seidop semati...
tp engkau jugak ahrnya yg mndahului menggalkan aku..
terkontang kanting mcm org buduh...
ai chenta...
begitu buduh yee kamoo..
begitu bangang ye menuduh...
begitu mudah menempelak..
begitu mengong membidas....
tp aku kuat...nurul najehah binti mohd arif x kalah...
chenta bukan 1...
chenta bukan mmprmainkan najehah..
jus dat najehah belom memahami erti chenta itu yang sebenar..
juz dat najehah mudah sangat percaya akan janji manis ituh...
juz dat najehah sangat mudah mempercayai chenta itu hanya untuk najehah..
habis cerita tentang chenta..
tiada kupasan lanjut sebbnye aku xtaw ape itu chenta...


settel perihal chenta...
nie masalah ma so calld brother..
ok teman2...
die bukan bodyguard aku..
de bukan driver aku..
die bukan tmpat aku nk ngendeng2..
die bukan shabat seperti kamu..
die juga bkn sperti chenta hati aku..
dan die bukan seperti pengarang jantung hati aku..

tapi..
dia inilah yg selalu wujud disisi aku..
dia inilah yg mngerti knape muka aku kelat cam pisang x masak..
dia inilah yg text aku sambil memerli2...dan mngate2..
dia inilah yg mnceritakan mslahnye smbil aku mndah telinga..
dia inilah yg mmberi nasihat yg ntah ape2..
dia inilah yg slalu mngajak.."gee teman aku shopping"..
dia inilah yg slalu bertanya.."gee result exam cane'??
dia inilah yg x reti2 buhsan meminta.."gee adiah brvdei aku mane"..
dia ini jugalah tempat aku menadah.."RM RQ1"...
sbb itu lah die...

my soo called brother...
mslah die..masalah aku..
die penting??yess....
bace nie wahai abangku...
kamu special ok!!!
hahahaaha
ape mslh abg aku nie??
sperti aku..
juz like me..
chenta..chenta...
aishh...
nyusahkan idop chenta ini...
hahahahaaha...

ok..tamat cerita pada hari ini..masih banyak cerita..tp tgan aku nie bukan robot..
penat sudaaaa........
till den...

No comments:

Post a Comment